11/6/07

Problemes de comunicació

Això és el que hem tingut bastants, per no dir la majoria, per no dir tots, els alumnes del Màster de Medi Ambient. De fet, el que hem tingut és manca d'informació.

Les assignatures transversals de POP hem hagut d'intuir-ne el seu contingut a través, únicament i exclusiva, del propi nom. Certament arriscat i, producte de la incertesa, en algunes l'assignatura responia a les expectatives i en d'altres casos, ni per casualitat. Un cop matriculats, la informació disponible experimenta un cert creixement, però no deixa de ser insuficient.

El cas més flagrant és el de l'assignatura "Fonaments Matemàtics per a la recerca avançada". Aquesta assignatura, de caràcter transversal, ha despertat molt malestar entre l'alumnat. Primer pel desconeixement dels continguts que s'impartirien i dels requisits mínims per a poder cursar-la (en el meu cas se'm va dir que les primeres sessions serien de caràcter introductori, per anivellar el grup, i encara ho espero). I segon, i més greu, perquè aquesta assignatura hauria d'haver acabat la primera setmana de març, amb les dues últimes sessions, però per tot un cúmul de despropòsits, no hi havia un determinat programari necessari per al desenvolupament de les dues últimes sessions i, tot i que el professor ens va dir que mouria els fils pertinents per a poder disposar del programari i que ens avisaria aquella mateixa setmana per trobar uns dies de la segona quinzena d'abril, encara estem esperant. Fins i tot, jo mateix li vaig estar enviant algun correu a ell i als altres professors de l'assignatura, però com he dit, encara és hora que ens digui alguna cosa (un dels altres professors sí que em va donar contesta, però no solució).

En definitiva, el grau d'exigència que els professors ens estant exigint no és reflex de la seva professionalitat.

P.D: en el següent em queixaré de les hores de feina que hem de dedicar a les diferents assignatures i de la desproporcionalitat existent. Per mostra, un botó: 1/4 de 6 > 3? Doncs en aquest màster sembla que sí.