25/6/07

Podcasting

Què és el podcasting? Què és un podcast? Són les preguntes que em venen al cap ara que m'estic plantejant com fer el vídeo per l'assignatura. Davant d'aquests dubtes, m'he dirigit cap a la wiquipedia (on si no trobar aquesta mena d'informació, certament ordenada i detallada).

Doncs res, m'he passejat per entre les pàgines que l'entrada podcast té en aquest compendi d'informació i d'aquest he saltat a l'entrada específica de la història del podcasting. Breument, només dir que el terme podcasting es pot dir que oficialment neix el 12 de febrer de 2004 (interessant el tema de datar el naixement d'una paraula, no?). Però com a concepte puc recordar que jo ja practicava el podcast quan era petit. Qui no ha gravat mai un programa de TV o alguna cançó de la ràdio per escoltar-la o tornar-lo a veure en un altra moment? I si la cançó agrada, perquè no repetir-la una i altra vegada fins que la neurona quedi saturada?

Quina és al novetat del podcast? A part de l'ús de noves tecnologies per al tractament digital de la informació, el fet que et puguis sindicar a aquelles pàgines que pengen continguts audiovisuals representa la gran novetat d'aquest món comunicatiu.

Doncs a mi no em sembla que n'hi hagi per tant. Per una banda, està molt bé que les emissions radiofòniques tinguin la seva presència digital aptes i pensades per a poder ser descarregades a gust de l'oient, normalment a través de la pàgina de la pròpia emissora. Però per l'altra, no crec que l'esforç que representa per a un internauta mitjà mantenir un podcast en actiu sigui recompensat. En aquests casos en què algú vol fer-se sentir, l'opció òptima per escollir crec que és la dels blocs. Si més no, és més factible que les opinions d'un arribin a més gent possiblement interessada, a part que el manteniment i dedicació que comporta no és ni una desena part del que suposa un podcast.

En fi, que trobo que tenir els coneixements tècnics per fer un podcast és útil (el saber no ocupa lloc) però que hàgim de perdre el temps per fer-ne un i aquestes alçades de curs, on estem més pendents d'altres coses, ja no em sembla tan encertat.

2 comentaris:

MPC ha dit...

Ai Marc!!

Si no fos per tu seguiria ignorant què és un podcast!

Si et serveix de consol (tot i que diuen que "mal de muchos, consuelo de tontos") jo encara estic buscant el meu perfil bo i no m'acabo de decidir com posar-me a fer el vídeo, com deia la Vanessa.

Jo sóc una experta en gravar-me cançons i posar-me les fins que treuen fum. Així que surt un CD nou dels grups que m'agraden, l'agafo per banda i el rebento!!

Espero que la meva contribució des de Riudarenes també estigui bé, tot i que no és el mateix ...

MPC ha dit...

Si no fos per tu Marc no sabria encara què és això del podcasting!

Jo sóc una experta en fer això que dius, gravar alguna cosa (especialment música) i escoltar-la fins ratllar el disc. Així que surt un nou CD dels grups que m'agraden corro a comprar-me'l i l'escolto i el reescolto fins reventar-lo. Ho puc fer amb una sola cançó, no tinc pas manies!!

Endavant amb el blog i amb les treballs del màster :)

(Ara he vist que no es va gravar la meva aportació de l'altre dia...)